wtorek, 26 listopada 2013

Płukanka lniana mnie zaskoczyła

Płukanka z lnu należy do nawilżających i zbiera wiele pochlebnych opinii. Mimo tego jakoś długo pomijałam ją w swojej pielęgnacji, chociaż z żelem lnianym mam mam bardzo dobre wspomnienia. W sumie to sama nie wiem, co mnie przez tyle czasu powstrzymywało. Mimo wszystko płukankę w końcu zrobiłam i efekt był zgoła inny niż oczekiwałam.



Przygotowanie:

Łyżkę ziarenek wsypałam do szklanki i zalałam wrzątkiem do pełna. Zamieszałam i odstawiłam na godzinę. Płyn przecedziłam i dopełniłam szklanką chłodnej wody.




Moje spostrzeżenia

Umyłam głowę jak zwykle, na koniec włosy spłukałam płukanką i gdy przystąpiłam do ich rozczesywania napotkałam na lekki opór ze strony splątanych kosmyków. Zdziwiłam się, że grzebień nie sunie tak gładko jak zwykle. 
Mokre włosy w dotyku były dziwne, obleczone lepką powłoką, ale to akurat jest zrozumiałe - nasiona lnu wytwarzają śluz. W związku z tym sądziłam, że płukanka zadziała podobnie jak żel lniany. Liczyłam, że włosy będą bardzo nawilżone, ciężkie i jedwabiste. W czasie schnięcia zauważyłam, że końcówki są ładnie wygładzone. Nawet trochę je pougniatałam, by wzmocnić skręt.

Włosy wyschły i nie przypominały niczego, co byłam pewna zobaczyć. Rozprostowały się, poza kilkoma krótszymi pasmami będącymi pozostałością dawnego cieniowania. Znacznie też straciły na objętości, ale były bardzo sypkie. Spektakularnego nawilżenia nie zauważyłam, dociążenia też nie. Włosy zdawały się być bardzo lekkie, nie chciały się ułożyć, a wierzchnie warstwy po kilku godzinach się spuszyły.

Było to moje pierwsze podejście, więc ciekawa jestem, czy następnym razem z innym zestawem kosmetyków efekt będzie taki sam czy jednak inny. Chociaż raczej skłaniam się ku stwierdzeniu, że płukanka z lnu nie jest dla moich włosów.


Próbowałyście tej płukanki?

2 komentarze:

  1. Ja czekam na efekty po płukance z rozmarynu i z mydlnicy lekarskiej :) muszą mi włosy wyschnąć ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Koniecznie muszę wypróbować taką płukankę, ciekawe jak zareagują moje włosy.

    OdpowiedzUsuń